Friday 1 February 2013

Hasil Seniku...

hai semua...mcm dh lame beno jer xmengupdatekn blog nih..bkn ape bz dgn rutin harian kehidupan...ceh, bunyi mengalahkan PM jekn..hihihi..ape pun semoga u olls semua berada dalam keadaan sihat dan dilindungi Allah sentiasa hendaknya..Amin...

so, 4 da next entry kali nih aku nk share kat kowang hasil keseniaan y xbrape seni nih..heheh..bkn bertujuan utk meriakkn diri tp sekadar perkongsian ilmu dan idea..mne la taukn bole menyumbankn idea pd kwn2 y lainkn...ilmu y ader tuhkn mmg digalakkn utk dikongsi dan disebar2kn..lg besar pahala kita dpt bersama..mudah2an...alkisahnya bermula la kegilaan aku terhadap crep paper..crep paper nih ader pelbagai kaler samada nk y kaler terang2 or soft..senang pula nk didapati..hihi..n harga murah2 jer..actually nih idea dr mymum...mse 1st time tgk mymum buat..mcm sush jerr...habis koyak rabak kertas tuh aku kerjakan..maklum lerr budak baru belajo..hahaha...ape pun usahaku berbaloi2 bila menjadi n hasilnyer madah dok mengadap crep paper tuh jerr gubah bunga..heheh..kalau korang nk tau dr sini jgk la tercetusnya idea aku nk wat gubahan hantaran kawen y sngt menjimatkan..seriously...satu crepe paper tuh saje dh mencukupi tok mengubah 9 or 11 dulang hantaran...ha..kn jimat tuh..just imagine if korg beli bunga y dh siapkn..dlm satu jambak tuh ader 5 or 6 kuntum jerr..so bpe jumlah kuntum y korg perlukan darab dgn harga sejambak tuh...so utk kategori org2 mcm aku nih y nk cut cost bnyk sngt la sesuaikn..heheh..cuma memerlukan kerajinan y jitu sikit la..huhu..xpe asalkn berbaloi...heheh...

 inilah hasil kreatifku utk mr.shrekku...agak2 dia suker x ek?

 nih aku gubah utk bilik tido...

so selain dr y kat atas tuh jgk..aku dpt idea tok our anniversery 1years 1month nih nk bg mr.shrek aku bunga..hehehe..kalau org lain bg sejambak ker sekuntum kerr aku bg sepasu terus..hahaha..baru puas hati..homemade lg tau tuh y wat present tuh jd lg special tok hari2 special cmnih..hehe..tgl lekatkn kad pd pasu jerr..heheh...lgpun mr.shrek pnh ckp..di xkisah ape pun present y aku bg..murah kerr mahal kerr..itu xpentg.tp dia lg suka kalau hadiah tuh hasil dr air tgn aku sendiri...hehehe...so ape salahnyer mencuba nasibkn..hahaha..

aku gak wat beberapa gubahan tok wedding day kami...cuma xde idea nk letak gubahan2 bunga tuh kat mne jer lg..hihih..ape pun pd kwn2 y nk mencuba..silalah...xsush pun..simple jerr..aku nih pun bkn la org y kreatif metif nih..cuma main belasah jerr jgk..mata tgk cntk ok la kn...huhuhu...y pentg hati happy dgn hasilnyerr....selamat mencuba!

2 comments:

  1. Hehehe mesti la suker Mrs. Muchuks...hehe xsabar nk tngk depan mata...

    ReplyDelete
    Replies
    1. really?hehehe...tp kalau hasil xseindah khabar jgn frust plak taw..kih3..

      Delete