Wednesday 3 April 2013

i'm married...

hehehhe..lmenyer da xupdate blog..kekangan masa..alhamdulillah..akhirnya majlis resepsi y dirancang berjalan dgn lancar dan sederhana...biasalah tuh..xsemestinya ape y kte rancang akan blaku...Allah lbh mengetahui segalanya...tp pd aku havouk kerr grand kerr mjls kawen tuh xpentg...asalkan ia berjalan lancar , majlis aku diberkati dan xberlaku pembaziran y melampau suda memadai...aku bersyukur sngt2...dan y paling penting selesai jer mjlis aku xmyusahkan myparents n fmly terutama melibatkan kewangan...hutang sana hutang cni..pokai sana pokai cni...sebagai anak aku xnk menyusahkan lg myparents..bakti diowg membesar dan mendidik aku da terlalu besar...aku bersyukur mempunyai mak n abah seperti mereka...satu dalam sejuta dan xkn pnh ader pengantinyer...

aku jgk sngt2 bersyukur dikurniakan tunang n kini bergelar suami y sekepala n bole memahami aku..sush beb kalau nk menguruskan majlis besar dgn mempunyai dua pendapat dan pandangan y berbeza...comfirm akan slalu bergado...aku nie owgnyerr simple..aku xsukerr sometg y membazir n sngt kedekut pd bab2 pembaziran nih...huhuhu...bkn ape benefitnyerr pun pd sang suami jgkkn..aku xnk dia tersepit dgn kewangan y merundum lps mjls kawen kami...kesian...

lege sngt taw bile mjls da selesai...nk tgu tarikh tuh tbe berbulan2...bile dh tbe masa berlalu cepat sngt...heheheh...now..i'm happy with mylife...

seminggu selepas kami nikah...rezeki pertama kami Allah bagi...myhusband naik pangkat...koperal...alhamdulillh...y paling best gaji pun naik...kn..kn..kn...ape pun dia n siapa pun dia...aku tetap sygkn dia..bila dia sah bergelar suami dia amanat Allah utk aku hormati n sayangi...aku xpandang harta n paras rupa dia...aku terima dia seadanya n ape adernya dr pertama kali kami kenal hingga ke hari ini...sedey taw ati bila suami ckp kat kiter..."syg, abg mntk maaf..syg terpaksa bersush dulu hidup dgn abg...abg xkaya n xder harta y banyak...abg belum mampu nk beri kemewahan hidup pd syg..tp abg jnji abg akan usaha tok membahagiakan syg...."syg xmintk kemewahan hidup abg....y syg nk ketenangan jiwa, kbahagiaan dan kasih sayang y melimpah ruah dlm rumah tangga kiter dunia n akhirat...itu y membolehkan syg terus hidup...kiter sama2 bantu membantu tok kte jd sempurna di mata Allah yerr abg...aiseh...hati kristal la plakkn...hahahha...malu jerr taw..

part paling best lps majlis...myhusband kene sental periuk..hahaha..mmg xleh bla...first time dlm hidup...termengah2...kesian...tp ape nk buatkn....hihihii...

kat bawah nih aku syer ckt pic mse majlis kami berlangsung...ramai y puji aku cntk mse mjls nih.yela muka plastik kn...entah yer kerr tidak aku pun xsure..hahahah...















No comments:

Post a Comment