Monday 15 April 2013

Lara di Hati..

"Ya Allah berikan aku kekuatan dlm mghadapi dugaan dan cabaran mendatang"...kepada Engkau aku berserah diri..kerana aku yakin..Hanya Engkau sumber kekuatanku..."

Dugaan demi dugaan gedebaak gedebook dtg menimpa...kata hati bertanya saat ini..mampukah aku bertahan dan mempertahankn...saat2 indah difasa awal y sepatutnya aku rasai tp knape tidak aku miliki...seandainya suatu hari nnt...terjadi sesuatu y membuatkan aku seperti seorang banduan dan pesalah...terhukum atas kekhilafan owg lain dalam menilai...aku mohon Ya Allah kau kurniakan keikhlasan dan keredhaan y tinggi buat hambamu ini...kerana tanpa redha & ikhlas Mu aku akan menjadi pendendam dan pengiri hati...lindungi aku dari sifat begitu...nauzubilah..

aku jua manusia..punya hati..perasaan...
aku jua berhak tuk bersuara demi mempertahankan hak aku...
hak y terpaksa berbahagi..
bukan bermaksud utk memonopoli...
sekadar menumpang disuatu sudut kasih...
namun..
lumrah kehidupan...
kesilapan dilakukan walau tanpa sedar..
tetap dihukum seumur hidup...
tanpa diberi peluang utk mempertahankan diri...
walau buruk mne pun aku dinilai..
aku xkn mengalah...
kerana aku yakin...
Allah lebih berpihak pd y benar...
selagi aku bergantung harap padaNya..
Dia mampu menjadi pelindungku dr fitnah dan hasad dengki manusia....


saat ini hati bagai disiat2...
air mata mengalir tanpa henti...
kecewakah aku dgn jalan y telah aku pilih?
inikah jalan y aku impikan..
terpaksa berdepan dgn kelompok manusia y penuh hipokrit dan sensitiviti y tinggi...
diluah mati emak..ditelan mata ayah...
jalan ini y telah aku pilih...
tiada y memaksa..dan terpaksa...
walau berat kaki melangkah...
perjalanan tetap perlu diteruskan..
hanya berbekal iman, taqwa, ikhlas dan redha sebagai bekalan...
agar menjadi pengubat..
sampai ke akhir destinasi kehidupan...
selagi mampu utk aku bertahan...
selagi Allah masih mengizinkan aku bernafas...
aku xkn berganjak mempertahankan dan memperjuangkan hak aku...
teruskan berjuang wahai sipunya hati....
Yakinlah Allah sentiasa disisi.....

Monolog hati kecilku...


No comments:

Post a Comment