Thursday 4 April 2013

katanya hati....

sush jgk kn bergelar PJJ pengantin jarak jauh nie...
kawen xkawen mcm xder beza pun..
masing2 buat haluan sendiri...
sekadar atas kertas je ikatan tuh..
huhuhu...
tp dr awal aku dh tau dh keadaan cmnie akan kutempuhi...
da xleh da nk mengeluh kerr ape...
sendiri y merelakan kn...
nk xnk kene tempuh jgk...
xkn nk merenggek tnyer suami bile nk blk kn..
mau aku kene penampo siam...hahahah..
emosi lelaki jgn diduga...
lbh baik diam..
myb nie dugaan n bahagiaan aku...
doaku semoga aku tabah n redha menghadapinya...
kalau masa bertunang & berkawan aku mampu xkn bila dh kawen xmampukn...
yes, u can do it Ain!!
can..can..can....
hahahhaha...
bg support  n motivasi pd diri sndiri da...
baru gurau2 nih Allah duga...xkn da tergugat...
be strong...
jgn mudah puts asa..Allah xsuka hambanya y terlalu mudah pasrah n mengalah kan..kan...
aku percaya Allah masih sayangkan aku...masih ader sinar kemanisan y pasti dijanjikan buatku...
y penting sabar...sabar n trskn bersabar....
mak ckp bila dh jd isteri nih aku kene ubah sikap...xleh marah2..xleh suker bebel...xleh mudah mengeluh...xleh mals2...y pntg kene berdikari n bnykkn bersabar...
insylh seme dugaan pasti dpt diatasi...
awal2 fasa  bergelar isteri nih mmg agak sukar nk menserasikn diri...
yela dh terbiasa bujang n single...
aku kene bnyk belajar lg..
agar menjadi isteri y diredhai suami...
kn.kn..kn...
awal2 kawen...mngadu n mengeluh jgk betapa sushnyerr kawen nih...
nasihat kawan2, adik2 mak n akak aku..
xder benda y senang kat dunia nih..
y pntg ubah mind set..xleh set sush..kene ckp senang..n happy...
bahagia..bahagia..bahagia...
kalau sentiasa pk sush smpi bile2 pn sush diowg kata...so...tepuk dada tnyer la iman...
hahhaa..ape pun sekadar bermonolog dlm diri mengatasi kesedihan y ader...kih3...
da....





No comments:

Post a Comment