Saturday 4 May 2013

Excident!!!!

haii semua...
lame kn dh xmengupdatekn diri dgn blog nie...tbe2 jer rse nk bercerita n sharing sometg kat cni...
alkisahnyerr 21hb april ritu terjadilah satu peristiwa mengerikan dlm hidup aku...dalam sejarah terlibat dlm kemalangan...
sekelip mata jerr nk jadi...rse lemah longlai kaki nie nk melangkah...
tp apakan daya..sudh tertulis nasib ku pd sekian tarikh masa dan ketika ianya berlakukn...
pasti ader hikmah disebalik semua nie...
nk dijadikan cerita pd hari kejadian tuh aku n adik aku nk melawat myfren bru jer deliver...
entah cmne entah...masa kat higway p.gudang tuh..aku kat side kanan...xlaju mne pun..almaklum lerr baru pas susur kua kn...tbe2 biler dh dekat kepala sebuah treller terus masuk ke jalan aku sebelah kanan...terkejut n ape lg xleh nk kawal lah...elak punyer elak terbabas kat tepi..langgar pokok n terbalik...fuh...ader dua jer situasi y bakal berlaku masa tuh..andai aku brek emergency lori treller dr arah blakang aku pasti akan hentam aku dr belakang....n andai aku xelak n langgar kepala treller y masuk ke jalan aku tuh cmfm adik aku teruk sbb dia duk sblh pemandu...jd nk xnk tuh jer tindakan terdesak y aku ader masa tuh...
Allah itu Maha Besar...walaupun kete aku terbalik sekalipun..aku dan adik aku xcedera..itu y wat kami bersyukur sngt2...mungkin itulah kebesaran y dia cuba buktikan...sebelum kami keluar dari umah mse hari kejadian...nk melangkah je pintu azan pun berkumandang...aku pun decide ngn  adik aku tok solat dulu...mungkin itu menjadi perisai wat kami terlindung dr kecederaan...ptt mak aku selalu pesan...sibok mcm mne...nk cpt mcm mne sx pun tanggungjawab dgn Allah jgn dilenggah2kn n dilupakn....ader hikmah disebalik pesanan seorg ibu itu kn...

ape pun...alhmdlh..semuanya selmt...walaupun dh bpe mgu blalu..traumanyerr masih ader n aku masih xberani nk drive...huhuu...betul2 memerlukan keberanian tok mulakan semula...



inilah lori y xbtgjwb...~da la repot pon xwat~


No comments:

Post a Comment