Sunday 12 May 2013

Kalau dh itu takdirNya...

erm...what should i feel?happy?satisfac? or what?
ini bukan y aku nk...
cukup pd aku Allah dh membuktikan aku tidak bersalah..
walau tidak dimata ramai orang...
mencukupi sekadar aku merasai dan melihatnya..
aku xkn meraih simpati semua orang untuk membuktikan kite tidak bersalah..
andai itu cre mereka menilaiku..
just go on...
sbb aku bukan tuhan...utk menghalang setiap apa y mereka fikirkan tentang kiter...
hari nie...
i got a bad story about someone...
but i'm not sure what should i feel...
aku xsekejm itu..masih ader nilai kemanusiaan...aku xmenanti saat2 kejatuhan..
pd aku biar apa pun yang telah dilakukan...tuduhan dan fitnah apa y telah dilemparkan dan dijajakan...
biarlah Allah y menghukumya..
kerana aku jua manusia biasa y sentiasa alpa dan kerap mengulangi kesilapan y sama...
andai itu takdirnya..takdir y mampu mengubah  dan menjadikan dia hamba Allah y lebih baik dr sebelumnya..
aku manusia pertama y rse bersyukur sngt2...sbb itu tanda permulaan perubahan y baik...
ader dua jer..jalan ceritanya...if dia menilai dr sudut positif..dia akan menjalani kehidupan dgn lbh baik...tp if dia menilai dr sudut negatif...dia akan hidup dlm tekanan dan bebanan.....
yang pasti..
sehingga ke hari ni..
aku masih xputus2 mendoakan agar hatiku ini dijauhkan dr sifat dengki, iri hati, sakit hati dan dendam....dan aku sering panjatkan doa agar aku menjadi hambanya yang pemaaf...
sebab itu until now walau ape dan berapa kali y dh dibuat aku masih
cuba memaafkan..menebalkan muka..dan cuba mengikhlaskan hati..menerimanya...
kerana..terkadang kehidupan mendesak kiter semakin dekat dgn sifat2 tersebut...
makin cuba kita hindar semakin dekat ia menghampiri...
ape pun...
kehidupan xsemudah y kiter jangka...
masih terlalu banyak y kiter belum terokai...
kalau dulu...dari kecil sampailah kiter dewaasa..kiter hidup dizaman keluarga kita sendiri...bila kte berkahwin..
kiter  ke luar ke alam y lebih luas...
begitu jua bila kiter bekerja, ader anak...mcm2 ragam manusia lg y bakal kiter temui...
jangan meletakkan terlalu tinggi kebagiaan dan cinta y belum pasti akan kekal...
kerana hanya cinta Allah y kekal buat kiter..y xkn penah mengecewakan kiter...y akan selalu menyedarkan kite...membangunkan kiter dr ke khilafan...
hidup ini ibarat pertaruhan...
semakin tinggi kiter meletakkan harapan semakin besar peluang untuk kiter dikecewakan...
apa pun...
semuanya aku serahkan pd Allah...
kerana aku yakin Dia lebih mengetahui segala2nya...
masih terngiang2 kata2 suamiku...
biler aku teresak2 menangis...meluahkan itu ini...mengapa, kenapa tbe2 aku diduga begini...
"sayangku...Allah uji kiter skg bukan bermakna kiter bersalah...biar ape pun org pandg n kata pasal sayang...abg tetap percaya....satu hari nanti akan terbukti...siapa betul n siapa y salah..xpe..bnykkn bersabar...redha...kerana mencukupi hanya abg y tau n kenal siapa isteri abg nie...kerana selagi abg percayakan syg...abg akan berusaha melindungi sayang...biar apa orang nk kata...kiter diamkn je...
saat2 mcm nie..xkn ader y memberi peluang untuk mendengar cerita kiter...kerana apa jua y kiter ckp orang akan fikir kiter cuba mencari alasan untuk menyelamatkan diri...
mungkin pd masa tuh kata2 suamiku tuh ibarat mencurah ke daun keladi...
sbb perasaan sedih mengatasi segala2nya...
tp kini...
aku akui..ader kebenaran disebalik kata2 tuh...





No comments:

Post a Comment