Saturday 11 May 2013

Jom kiter Mengundi..JOm...

5/5/2013 first time dalam sejarah kehidupan aku menjadi warganegara Malaysia aku telah melaksanakan tanggungjawab aku... hahahah..macam jakun jer kn ayat aku nie.. tp inilah kenyataannyerr.. mmg jakun + teruja +kuno + mcm2 la lg cuma bkn flush jamban jerr ok...hihihi.. maklum lerr dh 28 tahun baru nk mengundi..xkerr dasyat... itu y jakun dia xleh bla tuh.. pg2 lg dh siap2..konon2 nk jd owg pertama... 7.30 pg aku dh pegi dh..mengundi start kol 8.. tp smpi2 tetap ader y lebih awal lg..haahaha... kecewa2... tp ape pun pd aku...demi negara y tercinta nie..aku akan pastikan aku memilih mereka y betul2 berkelayakan n mampu memberi jaminan bangsa melayu tetap teguh bersatu... xkesahlah owg nk pertikai ape pun tentang peribadi dia..itu antara dia dgn Allah..sape kiter nk menghukum or judge dia..sedangkan kiter pun bnyk kelemahan...kalau kiter mencari kelemahan n salah seseorang mmg pasti akan bnyk sajer silapny...knape kiter xmenilai baiknya?pandang baiknya sekurang2 kiter jd manusia y senantiasa bersyukur...as long as dia berjaya jadikan negara Malaysia nih maju, xketinggalan, tiada kebuluran, aman...ekonomi bjalan ok la...bukti depan mata...buat ape kte nk kejarkn sometg y belum terlaksana...hanya mainan bibir semata2...if betul nawaitu diowg tuh why not dia buktikan dulu pd satu negeri jerr....bangunkan sehabis mungkin..bukan ker kejayaan tuh bermula dr bawah...hidup xperlu tamak..if berjaya baru boleh menyakinkan kiter tok bg peluang dia mengubah negara....bukan mengadakan rusuhan cne cni..ape pun keputusan semua Allah dh tulis n tetapkan..redha itukn diajar dalam islam...bangunlah n bukalah mata wahai bangsaku...jangan smpi terlalu taksubkan perubahan tanpa sedar kiter menjadi tunggangan oleh bangsa lain y sentiasa merancang utk menjajah negara kiter...jangan mengulangi sejarah lalu negara kiter...hargailah sush payah, perit jerih nenek moyang kiter mempertahankn dan mendapatkan kembali tanah air kiterr dari dijajah...terlalu banyak nyawa y telah terkorban dan berkorban demi misi y satu ini...ayuh bangsaku...masyarakat seislamku.. bersatulah....kita orang islam...boleh menjadi kuat andai kiter bersatu hati.... Ya Allah, lindungilah negaraku dr malapetaka y tidak baik... nukilan ikhlas dr hati....

No comments:

Post a Comment