Friday 23 November 2012

Beginikah Rasanya....

Menghitung hari...
sedar xsedar lg 3bulan tittle single akan berubah ke married..Insylh dgn izinNya..
macam-macam perasaan dan emosi berlegar2 dlm diri..
beginikah rasanya??
normalkah??
huh...bila aku suarakan kebimbangan n ketidaktentuan perasaan aku kat encik tunang tau x jwpnnya???
syaitan tu sentiasa berusaha untuk menghancur dan merosakkan anak adam y berniat untuk mendirikan masjid...bila gagal or terbatal jerr..syaitan lah y pertama berjoget zapin dan berdongdang sayang..huhu..ye xye jgkkn..ader betulnya...syaitan tukan sentiasa nk membawa cucu cicit adam ke jalan kesesatan dan lembah kehinaan...Nauzubilahkn..

emosi nih kadang xbole nk dikawal..bukan sekadar dlm persiapan wedding jerr jd sensitif tp termasuk dlm hal2 lain mcm bole kerr fmly bakal mentua aku terima aku seadanya menyayangi aku mcm mne kuage aku menyayangi diri aku nih..da ready kerr nk pegang tanggungjawab???bole kerr???betul kerr plihan aku nih..lelaki y aku pilih nih mampu kerr membahagiakan dan menjaga aku??mcm2 la lg..tuh lum tang pk pregnant lg..cuaknya kemain..tp nk xnk itulah cabaran y bakal setiap manusia tempuh bila smpi masanya sama jugak bila kita bercerita pasal AJAL...sampa masanya xkira tua atau muda pasti akan merasainya...Mak aku pernah ckp..maklumlah mak ayah aku nih wajin  ke kelas2 fardu ain..ustaz pernah ckp..xperlu kita bimbg dengan apa y akan berlaku keesokan hari atau akan dtg..seme dh ditentukan Allah..xpyh nk sush2kn diri mikir ader ke rezeki aku esok..anak2 aku berjaya kerr tidak..kalau kita berniaga..teruskan buat seperti biasa..kalau hari kebiasaan kita buat kuih 50keping..esok buat 50keping jgk..jgn dipikir agak berapa rezeki aku hari nih..laku kerr x..sebab sekiranya Allah nk turunkn rezeki kita sebagai manusia xtau bile bagaimana.y penting tawakal pd Allah itu perlu ada...

lain feelingnya bila kita berkahwin dengan pasangan kita y memang kita dh bercinta 7 8 tahun dan ke atas...kita yakin dia pilihan y terbaik dan perasaan sayang dan cinta kita terhadap pasangan dh menebal..mana ader pasangan y bercinta lama tp xder niat atau pasang impian nk akhiri cinta mereka dengan sebuah ikatankn...mungkin keterujaan itu lebih dalam  menghitung hari bla mereka akan disatukan...namun nilai masa tu bukanlah ukuran sebuah kebahagiaan..kta tgk contoh owg dolu2..kebanyakan kawen bukan bercinta pun..atas dasar pilihan owg tua..tp bahagia dan kekal hingga ke mati...tempoh masa bukan jaminan kita cukup mengenali siapakah pasangan kita..dan atas pengalaman aku sendri pun aku sangat2 bersetuju...tp xder la aku bermaksud kowg y berkahwin atas dasar cinta bertahun-tahun xkn bahagia..no...seme nih depends on pasangan..kebahagiaan itu dicorakkn oleh pasangan itu sendiri...selagi ada rasa cinta, sayang, sabar, percaya insylh semua tuh boleh jd benteng dalam mempertahankan hubungan cinta kowang...xgitu???

hehehe...ape pun tepuk dada tanya sama hati...
pada aku perkahwinan nih ibarat pertaruhan..
apa y bakal dan akan terjadi akan datang kita xtau..
Allah y Maha Mengetahui segala2Nya..
selagi kita hidup diatas muka bumi ini kepada Dialah tempat kiter bergantung harap..

Ya Allah, kuatkanlah hatiku..lindungilah aku dari hasutan syaitan, mainan perasaan dan juga prasangka y boleh menjatuhkan..
Lindungilah aku dan pasanganku dr perkara-perkara y tidak baik..
kau titipkanlah perasaan kasih dan sayang diantara kami..
kau kurniakanlah kami kebahagiaan dan kejayaan baik didunia mahupun diakhirat
jadikanlah kami suami dan isteri y soleh dan solehah..
Kau perelokkan jua akhlak dan peribadi kami
agar kami menjadi hambamu y soleh dan solehah...
Hanya KepadaMu Ya Allah tempat kami meminta dan bergantung Harap...
Amin Ya Robbal Alamin...




Nukilan terus dari hati...

No comments:

Post a Comment