Tuesday 27 November 2012

Mungkin Ini BahagianKu...

Mungkin ini dugaan buatku...
Dugaan dalam tempoh bertunang...
orang ke-3..
bukan cinta ketiga yerr...org ke-3 y datang dlm perhubungan kami...
xtau la...dr mne punca n sebab musabab tbe2 semua jadi  kucar kacir begini...
org ke-3 yang datang dr kalangan ahli keluarga sendiri...dalam diam ibarat parasit y cube memusnahkan dan membunuh...
Baru hari ini aku sedar..untuk berumah tangga nih bukan sekadar antara kau dan aku tetapi mereka...ibarat peha sebelah kanan dan peha sebelah kiri...xkan pernah bergerak seiring...satu terluka satu lg pasti akan turut terasa...ragam manusia bukan semua sama..mungkin pd kita small matters tp bkn pd owg lain...Hati kedua pihak paling utama perlu dijaga...tp ini tidak bermakna kami bermasalah dengan keluarga dari kedua-dua pihakkn...hehhe..just mukaddimah jerr nih...
aku pun xtau dan terfikir2 apa permasalhan y wujud antara kami...
tiba-tiba aku terdengar label2 y tertentu ditepek untuk aku...
andai tohmahan itu memang betul aku berani akui..
tp benda y memang aku sendiri xbole nk pikir n aku betul2 xbuat..
kenapa nk ckp belakang straight to da point..even ckp dgn seribu orang sekali pun belum tentu seseorang tuh boleh mengubah apa-apa...ckp direct atleast seseorang tuh bole  mengubah setiap kekhilafan dia samada sedar atau pun x kn..tp nk wat cmne kn..inilah sikap golongan-golongan y berakal pendek..mudah2an aku dijauhkan dengan sifat buta mata hati dan menjurus kepada nafsu semata-mata dalam menilai...nauzubilah...
Mungkin aku bukan someone y sempurna y boleh membahagiakn orang lain..tp atleastt aku mencuba menjadi sempurna..
ye..Mungkin ini harga y terpaksa aku bayar untuk mendapatkan sebuah kebahagiaan..merebut hati seorang lelaki y merupakan satu-satunya anak lelaki dalam keluarga dan satu-satunya abg dalam keluarga...sebuah perhubungan xsemudah janji dan kata..terlalu banyak asam garam y perlu kita tempuh untuk menjadikan perhubungan itu kuat dan kukuh ikatannya...
Paling sukar lg bila hubungan kita disatukan oleh satu pihak tertentu dan pihak tuh juga merupakan kawan kepada pihak ke-3..ape lg setiap masalh y tercetus pasti akan sampai ke setiap pelusuk walaupun itu hanya sekadar isu remeh sekalipun...segala msg habis di 4ward..ape tujuannya???nk biar pihak2 nih tau betapa jahat kejamnya aku??Jadilah penjaja y terbaik yer...Hanya Allah y mampu memberi imbalanya..amin..mcm mne la rumah tangga jika sikap seperti nih ada dalam diri..silap2 abes dijaja keburukan dan keaiban suami pd semua kenalan..nauzubillah...
Kebahagiaan orang lain bukan kau y menentukannya...even xbahagia sekalipun bukan kau y akan merasainya..even org tuh abg kau sendiri..Doa y terbaik buat dia..Kebahagiaan itu Allah y tentukan...selagi kiter bergantung harap pdNya insylh..nih tidak..ermm..
Kami tak pernah masuk campur dalam hal kau even bakal keluarga kau sekalipun..
tapi kenapa bila kami kau melebih-lebih mengalahkan seorang parents...
apa y nk didengki or iri hati dengan kami..
Mungkin hari ini hari kau..kau rasa diri kau paling sempurna dan baik..its ok..and never minds..
Aku percaya Allah sentiasa ader dengan aku...
Teruskan berlakon seperti seorang y sngt sempurna...tp sampai bila..suatu hari pasti diketahui org jua...
Berapa ramai y telah kau sakiti..dan berapa ramai y xredha dengan sikap ko..selagi kau terus dengan sikap kau begini sampai bila-bila pun hati kau xkn pernah rasa aman dan bahagia...
Mungkin kau boleh mendabik dada hari ini tapi tidak untuk selama-lamanya...

"Ya Allah, Engkau Maha Pengasih Maha pendengar lg Maha Penyayang..
Jadikanlah aku hambaMu y redha dengan setiap ujian dan dugaan dr Mu..
Malah kau tingkatkan keimanan dan ketaqwaanku kepadaMu dengan sebab Ujian2Mu ini Ya Allah...
Kau ampunilah dosaKu..dosa-dosa y telah mengelapkan hatiku...samada kecil atau besar...
Hanya kepadaMu Ya Allah aku bergantung harap dan berdoa...
Amin Ya Rabbal alamin...


from bottom of myheart...

No comments:

Post a Comment