Thursday 15 November 2012

Cengengnyer aku...

Manusia mampu berkata-kata tapi manusia xmampu merasa ape y kiter rse...
perasaan mungkin berbeza-beza..
bila hati terluka mampukah dgn ungkapan maaf dapat mengubat dan mengubah segalanya..
mulut mampu berkata-kata namun  kebenaranya hati y merasa..
xkn semudah kata dapat kita tunaikan tanpa keikhlasan y timbul dr hati..
dgn ikhlas kita redha..
dengan redha kita bersyukur...
dengan bersyukur membuat hati kita damai dan tenteram..
aku inginknn ketenteraman hati begini..
namun terlalu sukar..
hati y terlalu mudah terguris terlalu lama untuk dirawat kembali..
aku xmampu jadi sepertinya..
y mampu berlakon seolah-olah tiada apa y berlaku...
segalanya kesilapan y xdisengajakan..
kesilapan y hanya untuk menguji..
kesilapan y hanya satu kebetulan...
Tapi dengan kesilapan itu juga  telah meragut kepercayaan, keikhlasan, hormat, sayang dan segalanya..
sehingga  wujudnya benteng y menjarakkn sebuah hubungan...

Ya Allah bagiku petunjuk dan hidayahMu...
kurniakan aku kekuatan dan keikhlasan dalam mengharungi setiap dugaan y mendatang..
Aku mohon kepadaMu Ya Allah..
Andai apa y telah berlaku ini Kau kembalikan jua Kepadanya..agar dia tahu dan merasa ape jua y aku rasa sperti mana y dia telah lakukan kepadaku...agar dia tahu untuk menghormati, mensyukuri nikmatMu dan tidak sentiasa mencari kesilapan dan kekurangan sesama manusia..dan tidak terlalu merasa dirinya terlalu sempurna didunia ini...Kau bukakanlah pintu hatiku untuk benar2 ikhlas memaafkan dan redha dengan apa y telah berlaku...amin Ya Rabbal Alamin....




No comments:

Post a Comment