Friday 23 November 2012

Doaku..

Ya Allah..
Seandainya telah Engkau catatkan...
Dia akan menjadi teman menapaki hidup..
Satukanlah hatinya dengan hatiku..
titipkanlah kebahagiaan di antara kami..
Agar kemesraan itu abadi..
Dan Ya Allah..Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi..
Seiringkanlah kami melayari hidup ini..
Ke tepian yang sejahtera dan abadi..
Tetapi Ya Allah...
Seandainya telah Engkau takdirkan dia bukan milikku..
Bawalah dia jauh dari pandanganku..
Luputkanlah dia dari ingatanku..
Ambillah kebahagiaan ketika dia ada disisiku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan
Serta Ya Allah Ya Tuhanku Yang Maha Mengerti..
Berikanlah aku kekuatan 
Melontar bayangannya jauh ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
Agarku dapat berbahagia walaupun tanpa bersama dengannya...
Dan Ya Allah yang tercinta..
Gantikanlah yang telah hilang
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah..
Walaupun tidak sama dengan dirinya..
Ya Allah Ya Tuhanku..
Pasrahkanlah aku dengan takdirMu
Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan 
Adalah yang terbaik buatku..
Kerana Engkau Maha Mengetahui
Segala yang terbaik buat hambaMu ini..
Ya Allah..
cukuplah Engkau saja yang menjadi pemeliharaku..
Di dunia dan Di akhirat..
Dengarlah rintihan dari hambamu yang daif ini
Jangan Engkau biarkan aku sendirian
Didunia ini mahupun di akhirat
Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman..
supaya aku dan dia dapat membina kesejahteraan hidup..
ke jalan y Engkau redhai..
Berikanlah padaku keturunan yang soleh..
Amin Ya Robbal alamin...




Notes; dulu masa aku putus asa dan kecewa..doa nihlah aku amalkan..siap tampal tepi katil lg taw..setiap kali nk tido atau berbaring mesti baca..alahamdullih..kekuatan itu dtg dengan bantuan Allah...sebagai manusia memang kita sentiasa impikan kebahagiaan dan sometg y indah2..xpnh kita impikan masalah ker dugaan y berat bakal menimpa kitakn..Namun Allah itu lebih mengetahui segala sesuatu..mungkin pd kita dugaan itu terlalu berat buat diri kita tetapi pd Allah dugaan itu y memberi kita seribu satu kebaikan pd masa akan dtg...Allah xkn uji hambanya kalau hambanya xmampu tok menghadapinya..Dia lebih Mengetahui segala2nya...


No comments:

Post a Comment