Monday 5 November 2012

Jenaka si kecil....

sambil mengayuh basikal favourite, anak buah aku baru berusia 3tahun  berkata
'atok2, tengok Pok su dia hisap rokok atok...

kebetulan ayah aku balik dari masjid terus menyelak langsir bilik..
adik bongsu ku pula sedang berbaring sambil meniarap didalam bilik..

sang ayah: ko isap rokok ea?
sang anak: eh, mne ader abah..memandai jerr...da tentu owg baring je dr tadi..
Sang ayah: kau jgn nk menipu aku..bau dalam bilik nih aku da tau da ko merokok...
Sang anak: betul bah!! (sambl menjeling tajam anak buahku y duk atas  beskal sebelah atoknya)..
Sang ayah: kau kalau aku jumpe bukti xpun  aku nmpk depan mata aku ko merokok ko siap ko..sekolah xabis lg dh nk merokok..kau tau x rokok tuh makruh..sebab ia memudaratkan..telinga ko ke mane aku bawak g ceramah selalu...
sang anak: muka benggang%#$#$@#@^**
 tbe2 anak buahku bersuara: pukul jer atok pok su tuh..degil sangat..hisap rokok dalam blik td...
sang anak: (dalam ati..ishk budak nih...)
sang ayah: biar dia, nanti dh sakit baru padan muka..
sang ayah pun berlalu...
anak buahku dengan basikal membontoti ayahku...
 anak buahku: atok, ayah pun isap rokok tok!!!
abg iparku y sedang membaca paper depan tv wat muka bengang2 jerr...xpasal2 kene sekali...

hahahah..motifnya jgn merokok depan budak-budak..diowang nih jujur...

inilah reporternyerr....hahahha

No comments:

Post a Comment